Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per obtenir informació dels seus hàbits de cerca i intentar millorar la qualitat dels nostres serveis i de la navegació pel nostre lloc web. Més informació.

Entrada en vigor per a l’1 de gener de 2024, nova regulació per a alumnes que facin pràctiques formatives o pràctiques acadèmiques externes incloses en programes de formació no remunerades


Com a novetat per als alumnes en pràctiques no remunerades, tindran l’obligació de comunicar l’alta, la baixa i comunicar els dies que realitzin les pràctiques, a més de cotitzar a la Seguretat Social a partir del 01 de gener de 2024.

L’afiliació s’estén des de la data d’inici fins al cessament com a participant en el programa de formació. El termini reglamentari per a la comunicació de l’alta o la baixa és de 10 dies naturals des de l’inici o la finalització de les pràctiques.

Els alumnes que realitzin aquestes pràctiques queden compromesos com a assimilats a treballadors per compte d’altri al Règim General de la Seguretat Social.

El compliment de les obligacions de la Seguretat Social correspondrà a l’empresa o entitats on es desenvolupin les pràctiques, llevat que al conveni o acord de cooperació se subscrigui el centre de formació com a responsable d’aquestes. Hauran de sol·licitar un codi de compte de cotització específic per a aquest col·lectiu. L’alta es realitzarà al començament de les pràctiques formatives, mentre que la baixa es duu a terme a la finalització d’aquestes. Quant a la cotització i l’acció protectora, només es tenen en compte els dies en què l’alumne realitza les pràctiques.

La cotització consistirà en una quota empresarial per cada dia d’alta. En una quota empresarial per cada dia de pràctiques formatives per contingències comunes i per contingències professionals, que tindrà en compte l’exclusió de la cobertura de la incapacitat temporal derivada de contingències comunes, que s’establiran a la LPGE de cada exercici. La cotització consistirà en una quota empresarial per cada dia d’alta.

Els terminis per presentar l’ingrés de quotes corresponent als mesos de gener, febrer i març serà el mes d’abril; el de les quotes corresponents als mesos d’abril, maig i juny serà el mes de juliol; el de les quotes corresponents als mesos de juliol, agost i setembre serà el mes d’octubre; el de les quotes corresponents als mesos d’octubre, novembre i desembre, serà el mes de gener.

Obligació de comunicar els dies de les pràctiques a la TGSS durant els 3 mesos anteriors al termini de l’ingrés de les quotes, a partir de la informació facilitada pel centre on es facin les pràctiques. Informar expressament si en un determinat mes no ha realitzat cap pràctica, així com els dies previstos de realització de pràctiques en cas que es trobi en situació d’incapacitat temporal derivada de contingències professionals, naixement i cura de menor o risc durant l’embaràs o la lactància natural.

Àrea Fiscal-Laboral