Cookies

This website uses its own and third-party cookies to collect information in order to improve our services, to show advertising related to your preferences, as well as to analyze your browsing habits. More information.

Publicada l’Ordre de cotització per al 2019


Contingut en l'idioma original. Traduccio pendent.

El passat dia 2 de febrer es va publicar l’Ordre TMS/83/2019 de 31 de gener per la que es desenvolupen les normes legals de cotització per les contingències d’atur, protecció per cessament d’activitat, Fons de Garantia Salarial i formació professional per a l’exercici 2019.

Aquesta Ordre determina les bases i tipus de cotització per a l’exercici 2019, segons l’establert per l’article 130 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, dels Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2018 mentre no s’aprovin els pressupostos de l’any 2019. Incorpora les modificacions fetes pel Reial Decret 1462/2018, de 21 de desembre, pel que es fixa el salari mínim interprofessional per al 2019 i el Reial Decret-Llei 28/2018, de 28 de desembre, per a la revalorització de les pensions públiques i altres mesures urgents en matèria social, laboral i d’ocupació.

TAULES COTITZACIÓ 2019
Categories Grup de cotització Base màxima Base Mínima
Enginyers/eres Llicenciats/ades 1 4.070.10 1.466.40
Enginyers/eres tècniques 2 4.070.10 1.215.90
Caps administratius/ves 3 4.070.10 1.057.80
Ajudants/tes no titulats/des 4 4.070.10 1.050.00
Oficials Administratius/ves 5 4.070.10 1.050.00
Subalterns 6 4.070.10 1.050.00
Auxiliars Administratius/ves 7 4.070.10 1.050.00
Oficials 1a, 2a 8 135.67 35.00
Oficials 3a i especialistes 9 135.67 35.00
Peons 10 135.67 35.00
Treballadors/res 17 anys   135.67 35.00

Es manté el topall màxim de 4.070.10€, i s’estableix un topall mínim de 1.050€ mensuals, per a les contingències d’accident de treball i malaltia professional.

Els contractes temporals de durada igual o inferior a 5 dies, la quota empresarial per contingències comunes s’incrementarà en un 40%.

Resta pendent de desenvolupament el reglament de cotització per a les pràctiques no laborals d’estudiants en empreses, quan aquestes no són remunerades.

Per al 2019, el Salari Mínim Interprofessional (SMI) queda fixat en 900.00€ * 14 pagues.